Even voorstellen

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1285 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mwessel

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Even voorstellen
« Gepost op: 25 juni 2011, 21:45:05 »
Hallo,

Mijn naam is Martin Wesselink en ik ben 46 jaar jong.
Mijn huidige werkzaamheden zijn werkvoorbereider / CAD ontwerper / productietechnoloog bij een fijnmechanisch bedrijf in Middenbeemster.
Hier heb ik ook gefreesd op 3- 4- en 5-assige freesmachines, alles met kleine toleranties in een breed scala aan materialen.
Ook heb ik (mede)ontworpen aan diverse implantaten waaronder tand en heup-implantaten.
Iets heel anders dus dan lassen, wat ik op zich een zeer boeiend vak vind.

Al heel lang heb ik interesse in het lassen en vooral Tig lassen.
Tijdens mijn MTS stage in 1985 heb ik bij een bedrijf welke stikstof en helium vaten en leidingwerk maakte, Tig gelast.
Daarbij kwam ook helium lektesten om de hoek kijken, waarbij ik blijkbaar lekdicht gelast had.
Ook een foutje, waarbij er een gat ter grootte van een gulden, sorry, Euro, viel, kon ik netjes horizontaal dicht lassen.
Omdat ik mijn MTS wilde afmaken, heb ik een aanbod om te gaan lassen afgewezen en ben hier naderhand eigenlijk niet meer aan toe gekomen.

Eind dit jaar vier ik mijn 25-jarig dienstverband bij mijn huidige werkgever en ik overweeg om van mijn bonus een gecombineerd lasapparaat te kopen. Tig / elektrode / plasmasnijden.
Voor de hobby, zodat ik mij eindelijk weer eens uit kan leven.
Ik hoop op dit forum wat duidelijkheid te krijgen over wat al dan niet verstandig is, want via internet zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wel zie ik dat er momenteel een apparaat getest gaat worden, waar mijn oog ook op gevallen was.
De Freetech Combiarc Pro 200 4in1, waar ik naar de watergekoelde versie keek.

Als ik uiteindelijk een keuze gemaakt heb, hoop ik wat resultaten te kunnen laten zien.
Eerst ga ik voor onze plaatselijke sterrenwacht bij onze plaatselijke VMBO wat RVS316 loopwielen voor een koepel lassen.
De plaatwerkdelen worden momenteel lasergesneden (eigen CAD ontwerp), en hoop ik in de komende weken te ontvangen en in elkaar te lassen.
Wellicht plaats ik wat foto's van de voortgang.

Dit was een wat lange introductie, waarvoor mijn excuses  ((:schaamrood
Groeten,

Martin

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything