PVC instrument - mijn eerste las project

Auteur Topic: PVC instrument - mijn eerste las project  (gelezen 3032 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marcospelde

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 24
    • Blue Man Group Fans
PVC instrument - mijn eerste las project
« Gepost op: 19 juni 2011, 15:41:32 »
Na het voorstellen is het dan hier tijd om te laten zien wat mijn eerste, en waarschijnlijk ook enige, lasproject gaat worden.
Laat ik bij het begin beginnen, ik ben de oprichter van de inmiddels wereldwijde Blue Man Group fanclub. Voor wie de Blue Man Group niet kent,
in een notendop zijn het drie blauwe mannen die niet praten, en muziek maken op instrumenten, gemaakt van PVC buizen.
Voor wie de Blue Man Group wel kent, die weten wel dat het heel moeilijk uit te leggen is wat het precies is.
Eén van de instrumenten heet, heel toepasselijk, het PVC instrument.

Al heel lang wilde ik dit instrument nabouwen, maar met de PVC prijzen in Nederland is dat vrijwel niet haalbaar.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd naar één van de grootste leveranciers van PVC in Nederland.
Ze waren heel enthousiast en hebben ons uitgenodigd voor een gesprek.
Om een lang verhaal kort te maken, zij sponsoren ons hele project, onder een hele leuke voorwaarde.
Het hele bouwproject is trouwens hier te volgen :The PVC project

Over het lasverhaal, we moeten dus de frames in elkaar lassen, en we mogen van mijn baas een CONTIWELD MIG-142 gebruiken.
Nu ben ik een totale lasleek, en lees me dus helemaal steriel op dit forum. Volgende week komt het staal binnen en dan gaan we aan de slag.
Een collega gaat voor ons de machine instellen, en dan moeten we zelf aan de bak. Ik vind het enorm spannend, en ik hoop dat het een beetje lukt.
Ik zal proberen hier ook een beetje de bouw te posten, vooral het lasgedeelte natuurlijk.

Groeten Marco
BMGFANS.com

Commentaar van de moderator Afbeelding opgehaald
If it ain't Blue, it should be !
Blue Man Group Fans

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 34 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.