Ook even voorstellen

Auteur Topic: Ook even voorstellen  (gelezen 1256 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jordy15

  • Forum lid
  • Berichten: 2
Ook even voorstellen
« Gepost op: 19 juni 2011, 15:31:32 »
Hallo,

Ik ben Jordy Laan, 21 jaar en woonachtig in Middenbeemster.
Ik heb 5 jaar tig en mig las ervaring bij een bedrijf dat warmte wisselaars maakt van staal en rvs.

Omdat ik thuis ook veel aan het hobbyen ben met frames die ik zelf in elkaar las, en 2 tact uitlaten die ik maak, ben ik nu opzoek naar een eigen tig las apparaat.

Vandaar dat ik lid ben geworden van dit forum. Nu probeer ik een goed beeld te krijgen van alle apparaten die er op de markt zijn, en de prijs/kwaliteit verhouding hiertussen.

Mijn keuze gaat sowieso uit naar een dc/ac machine. Ik wil het gelijk goed doen, en niet over een tijd als ik een keer een aluminium lasklus heb, dat ik het weer niet kan lassen omdat ik een machine met alleen dc heb gekocht.

Ook heb ik liever een nieuwe machine dan een 2e hands. Je weet tenslotte nooit wat er allemaal mee gebeurd is.

Na veel zoekwerk (gebaseerd op een budget van ongeveer 1500 euro) is mijn oog gevallen op 2 machines.

De TIG AC/DC Lasmachine Puls merk Fimer 230 volt

En de FREETECH AluPulse Pro 200 TIG AC/DC lasapparaat

Een aanzienlijk verschil in prijs, maar hoe zit het met de kwaliteit ?
Ik zal hem niet dagelijks gebruiken, maar ik hoop er over 10 jaar nog steeds plezier van te hebben uiteraard.

Nu las ik dat de freetech word getest door 3 leden. Is er al een kleine tussenstand die gepubliceerd kan worden die mijn keuze kan maken om voor de freetech te gaan ?

Alvast bedankt,

Jordy.

Commentaar van de moderator Commerciële linken verwijderd (Handelaars).

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.