Lasapparaat binnen... nu nog lassen!

Auteur Topic: Lasapparaat binnen... nu nog lassen!  (gelezen 5873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline spacecow

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 17
Lasapparaat binnen... nu nog lassen!
« Gepost op: 8 juli 2009, 19:42:33 »
Hallo,

In mijn vorige topic heb ik lang zitten speculeren over wat voor en welk lasapparaat ik aan zou moeten schaffen. Door veel hulp van jullie en informatie op internet ben ik uiteindelijk bij de Cebora 165 gekomen omdat ik die voor een kleine 500 euro kon krijgen met alles erop en eraan!

Nu ben ik leuk in mijn schuurtje bezig geweest met experimenteren en soms lijkt het goed te gaan maar andere keren lijkt het weer he-le-maal nergens op. Op verschillende internet sites (voornamelijk mig-welding.co.uk wegens de foto's en video's) heb ik veel informatie weten te vinden maar om het zelf onder de knie te krijgen is nog een vak apart.

Probleem op dit moment is voornamelijk dat ik het nog slecht kan zien door de laskap en ik nog niet echt dichter bij durf te zitten omdat ik bang ben dat de vonken onder mijn kap schieten. Verder vind ik het nog lastig vast te stellen of mijn draad nou te snel/langzaam gaat of dat mijn ampere niet goed is afgesteld. Ik las op een plaatje van 2mm dikte en stand 1 lijkt me daar voor geschikt. De draadtoevoer staat nu op 8 en daar krijg ik zo af en toe een prachtige lasnaad mee maar andere keren blijf ik nog even te lang op 1 punt waardoor ik door het staal heen ga.

Kan iemand mij tips geven over goede boeken, sites of losse tips om mij op weg te helpen? Ik zal zodra ik mijn eerste tip binnen heb direct proberen en foto's maken voor beoordeling. Alvast bedankt!!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 28 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything