smeer vol die voeg! / lincoln 180c e.a. aankoop

Auteur Topic: smeer vol die voeg! / lincoln 180c e.a. aankoop  (gelezen 1453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bikini

  • Forum lid
  • Berichten: 3
smeer vol die voeg! / lincoln 180c e.a. aankoop
« Gepost op: 27 mei 2011, 16:38:52 »
Hallo allemaal,

Ik ben Bikini (m) en 28. Drie jaar geleden ben ik naar Zweden geemigreerd.
Vorig jaar van de gemeente een lascursus mogen doen, wat me erg bevallen is. MMA, MAG en TIG.
Mogelijkheid om voor certificaten door te gaan maar dat heb ik nog even afgehouden.

Ondertussen ben ik bezig een bestelbus op te knappen. Een Peugeot Boxer uit 2000. Nu zitten daar wat rotte stukjes in de dorpel. Ook wil ik wat frames lassen waar kastjes, matrassen ed aan komen omdat het een camper moet gaan worden (ooit). Dus ik ben op zoek naar lasapparaten. Wat een verwarrende wereld is dat! Nu ben ik wel enthousiast over een Lincoln 180C, daar vind ik niets negatiefs over.
Verder is er niet zoveel tweedehands te koop hier, maar ik ben benieuwd wat jullie van de volgende apparaten vinden.

Lincoln 180C (30-180A) waarmee 'twee minuten' gelast is, 700 Euro

Esab Origo C141 (35-130A), nieuw 500 Euro

Esab Origo C170 (30-170A, nieuw 950 Euro

Apex 181 (30 - 170A), nieuw via Ebay Duitsland, 400 Euro

Iskravar 193 en 210 (30/40 - 190/210A), nieuw Ebay Duitsland, 500 - 530 Euro

Telwin Telmig 183/2 (30-180A), 790 Euro

Er is hier krachtstroom, dus dat is waarschijnlijk geen probleem. Een MAG-apparaat wat ook flux kan lassen vind ik wel handig. Aluminium zal er waarschijnlijk niet van komen.
Het gaat dus vooral om auto plaatwerk 0.8 / chassis, buizen, balkjes, af en toe wat roestigs, hoogstens 5 tot 10mm, maar heb ook nog een oude MMA trafo.
Alles hobbymatig dus veel uren zal het apparaat niet maken.
Ik geef liever 800 uit voor een apparaat wat feilloos last en 15 jaar meegaat, dan ergernis en reparaties (helemaal als het via Ebay Duitsland gaat...heen- en terugsturen  :-X )
Hopelijk stoort het niemand dat ik naar jullie inzichten vraag. Ik zit 24/7 reviews en tests te lezen maar vaak laten mensen na een aankoop niet zoveel van zich horen.

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie me kunnen zeggen wat zowiezo goed spul is en wat niet. Einhell, Güde, Meec, en dergelijke bouwmarktmerken zaten wel in de gewenste prijsklasse maar ik heb besloten dat me dat niet gaat bevallen. Als je de trekker loslaat, de draad stopt maar de spanning blijft erop staan, tsja!

Bij voorbaat hartelijk dank en bedankt voor de info op dit forum!
Bak ze!

Bikini

Commentaar van de moderator Tekst aangepast en commerciële linken verwijdert e.e.a. volgens het reglement



Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything