Autogeen lassen van dunne plaat (tot 1 mm)

Auteur Topic: Autogeen lassen van dunne plaat (tot 1 mm)  (gelezen 6385 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rob900t16s

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Autogeen lassen van dunne plaat (tot 1 mm)
« Gepost op: 20 mei 2011, 09:51:53 »
Hallo allemaal,

ik heb onlangs in een Duits tijdschrift over de volledige restauratie van een Saab 96 gelezen dat de betreffende restaurateur bij het kops lassen van plaatwerkdelen zweert bij autogeen lassen. Andere mensen die ik gesproken heb hierover beweren echter weer dat dit veel teveel warmte in de plaat zou brengen en voor veel meer vervorming zou zorgen. Iemand hier ervaring mee?

Graag jullie reacties. Ben erover aan het denken om ook een autogeen set aan te schaffen en me deze (oude, ambachtelijke) techniek eigen te maken.

Groeten, Robert

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 26 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.