Voorstellen en kennis maken

Auteur Topic: Voorstellen en kennis maken  (gelezen 1253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pkeltje

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Voorstellen en kennis maken
« Gepost op: 14 mei 2011, 21:48:52 »
Hoi mannen,

Mijn naam is Paul, 43 jaar en kom uit het zuiden des lands, woon net over de grens in Sittard (Duitsland dus) waar de prijzen van de huizen nog acceptabel zijn.
Ik woon samen en heb een dochterte van 5 jaar.
Ik ben werkzaam in de zorg en vervul een kantoor functie. (een "pennelikker" dus, ha,ha) Een aantal weekjes geleden kreeg ik de kans om een opleiding tot Brandwacht te volgen naast mijn huidige baan, leek me zeer interessant en afwisselend om ook eens een kijkje te nemen in de keuken van de petrochemische industrie. Bij het werk als brandwacht op de grote shut-down bij de Total raffinaderij in Antwerpen kwam mijn oude interesse, het TIG-lassen weer bovendrijven. Z'n 25 jaar geleden tijdens vakantiewerk bij een groot staal constructiebedrijf heb ik weken achter elkaar in de pauze het TIG lassen onder de knie proberen te krijgen, ik werd daarbij over de schouder gekeken (en natuurlijk vaak gecorrigeerd) door een aardige foto-lasser die mijn gedrevenheid en interesse zeer kon waarderen. Na weken oefenen met een grote oranje watergekoelde Kemppi met heel veel knopjes en instelmogelijkheden vond mijn leraar het eens tijd om de oefenlassen op pijpen eens aan een inspectie te onderwerpen. Wat bleek, ik was geslaagd voor de test, buitenkant zag er goed uit, doorlas was perfect, klaar voor een officieele proeflas (en keuring door RTD) om eventueel een certificaat te kunnen behalen. Echter vond de voorman omdat ik maar een vakantiewerker was dit onzin en wilde geen geld aan mij spenderen.

Een heel lang verhaal maar nu ik af en toe als brandwacht werk en van heel dichtbij het fotolaswerk kan bekijken doet mijn interesse van toen weer bovenkomen.
Wil graag thuis gaan oefenen en ben mij nu aan het orienteren op het forum om straks een betaalbare AC/DC machine te kopen.

Groetjes, Paul K.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything