Restjes gas, wat kan ik er mee?

Auteur Topic: Restjes gas, wat kan ik er mee?  (gelezen 3709 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laro

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 165
Restjes gas, wat kan ik er mee?
« Gepost op: 10 mei 2011, 12:57:02 »
Hallo allemaal,

Ik heb een paar jaar geleden een CONTI MIG machine gekocht via marktplaats. Mijn restauratieproject is bijna klaar, maar de fles is helaas ook bijna leeg. Het is een 85/15 vulling, 10 liter.
Mijn vader is geëmigreerd naar Spanje, en daar kon hij niet terecht met de flessen uit het nederlandse ruilflessensysteem. De fles heb ik nu inmiddels thuis, en daar zit nog 50 bar 100% argon in, 20 liter fles.

Met argon doe ik nu nog niks, dus financiëel gezien kan ik het beste die argonfles wisselen voor een menggasfles (20 liter). Ik vind het echter zo zonde om die 50 bar zomaar weg te doen.
Bij de vereniging hebben we voor de biertap flessen CO2 staan.

Welke van de onderstaande opties is nu het meest interessant?
- De 10 liter fles omwisselen voor een nieuwe,
- De 20 liter fles omwisselen voor een nieuwe, met menggas,
- De 20 liter fles aansluiten op een flowmeter, de co2 fles ook, en dan zelf mengen,
- Een CO2-fles gebruiken om de argonfles zo af te vullen dat de verhouding ongeveer 85/15 is,
- Argon gebruiken om staal te lassen tot hij op is
- De 10 liter fles tegen bijbetaling omwisselen voor een 20 liter fles menggas, (is dat mogelijk?).

Als de testresultaten van de FREE 4in1 Tig (verwacht in juli) goed zijn, dan overweeg ik dat te kopen. Dan komt het Argon misschien wel weer van pas.

Bij voorbaat dank,

Gert

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 7 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything