Mandrel bochten

Auteur Topic: Mandrel bochten  (gelezen 4947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hmmmmm

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 20
Mandrel bochten
« Gepost op: 6 mei 2011, 09:58:39 »
Ik ben bezig om een complete uitlaat incl 2 uitlaatspruitstukken te maken voor mijn mr2 project (Toyota mr2 met 3.0 V6 + R33 twin turbos), en na het een en ander gelezen te hebben beschik ik nu over een Cebora Mig (160a) en een chinese Tig (145a). Nu ben ik op zoek naar materiaal en specifiek 'mandrel bends'. Geen idee hoe die dingen in het nederlands heten maar ik bedoel dus deze dingen:

Zie foto:

Voor de spruitstukken wil ik 1,50 of 1,63 inch (OD) gebruiken (nog even kijken wat het beste past). En het moet 304 roestvrijstaal zijn, 1.5 of 2.00 mm dik. Ik heb gisteren de hele avond zitten googlen maar vind de prijsverschillen tussen usa en hier in nederland toch wel erg hoog.
Als ik bijvoorbeeld op een Amerikaanse site kijk, heb je 180 graden bochten met de juiste specs voor nog geen 15 dollar. Hier in nederland kom je bij de meeste op zon 20 tot 30 euro terecht.. Dat is met de huidige dollarkoers zon 2 tot 3 keer zo duur. Ik bestel regelmatig spullen uit het buitenland maar met dit soort dingen zijn de verzendkosten onbetaalbaar, voor 180 dollar aan pijp, betaal ik 220 dollar verzendkosten, en daar komen dan nog doanekosten/invoerrechten etc overheen..

Ben ik in nederland op zoek naar iets wat er niet is of heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt voor het lezen!

ps: ik vroeg me ook af of er ergens grote oud ijzer handelaren zijn die rvs materiaal gesorteerd hebben liggen? De ijzer boer bij mij in de buurt heeft wel een berg rvs maar daar ligt alles door elkaar op een grote berg en dat is lastig zoeken, en eigelijk te gevaarlijk om overheen te klimmen..

Commentaar van de moderator Commerciële link verwijderd

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.