Lukalize even voorstellen!!!

Auteur Topic: Lukalize even voorstellen!!!  (gelezen 1329 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lukaslagerweij

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Lukalize even voorstellen!!!
« Gepost op: 25 april 2011, 01:45:18 »
Beste lassers,

Bij deze wil ik me graag even voorstellen. Ik ben 28 jaar. In mijn werk maak ik veelal ontwerpen van producten en probeer ik zo veel mogelijk ook de eerste prototypes zelf te maken. In de werkplaats die ik tot mijn beschikking heb kan ik draaien, frezen en vele andere bewerkingen uitvoeren, alleen tot mijn grote ergernis nooit kon/kan Tig lassen... Altijd even naar een vriend van me om te vragen: Wil je dit even voor me lassen, of het uitbesteden aan een ander bedrijf. Maar misschien de grootste reden (als mijn vriendin dit hoort >:D) is eigenlijk mijn grote hobby.... mijn Volvo 240 turbo monsterproject.... foto's kunnen worden bekeken via onderstaande link:

https://picasaweb.google.com/LukasLagerweij/Volvo240Turbo16VProject#

Nu ben ik dus in de markt voor een leuk Tig apparaat waar ik aluminium en rvs mee kan lassen en viel mijn oog (net als vele anderen op dit forum) op een Freetech machine. Ik heb een paar dagen gelden met de eigenaar (denk ik) van Freetec gebeld en kwam alleraardigst over en gaf me veel informatie over de machine waar mijn interesse naar uit ging... we eindigden het gesprek met de afspraak dat ik een keer bij hem in Putten langs zou komen om een test lasje te maken. Overigens mijn Tig ervaring is erg miniem... Op de MTS een paar keer gedaan maar is bijna 10 jaar geleden. Verder las ik wel regelmatig MIG/MAG

Ik heb het forum al aardig doorzocht op Freetech maar kwam eigenlijk veel forumgangers tegen die in hetzelfde schuitje zitten...Ook zoekend naar informatie en ervaringen over de Freetech machines maar eigenlijk alleen  ((welkom reacties kregen omdat ze bij het forum zitten.

Ik zou dus graag wat ervaringen willen horen, (Al vind ik de filmpjes van Everlast USA erg indrukwekkend) en waar lever je op in als je bijvoorbeeld voor een Kempi kiest. Verder zijn alle tips welkom... zoals welke torch kwalitatief het best is.... Waterkoeling Ja/Nee? welke elctrodes?

En misschien alvast een voorproefje op de test van de FreeTech die nu getest wordt. Eigenlijk wil ik zsm een machine kopen maar ben zeer benieuwd naar de uitslag hiervan.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en zal alles nauwlettend in de gaten houden.

Commentaar van de moderator Tekst aangepast i.v.m. het reglement

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 8 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything