Bodemplaat lassen

Auteur Topic: Bodemplaat lassen  (gelezen 5328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lexo

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 33
Bodemplaat lassen
« Gepost op: 4 maart 2011, 11:24:58 »
Mijn cabrio'tje heeft last van een lek vloerkleedje en daarom is de bodemplaat gaan roesten.
Nu wil ik dit meteen goed aanpakken en dus de geroeste plekken (er zitten al gaten in..) eruit slijpen en dan een nieuw stukje plaatwerk erin lassen.

Bij bijbaantjes en de bouw van een corso wagen heb ik enigzins leren lassen en dat ging me eigenlijk best goed af. Begonnen met electroden, daarna MIG/MAG en uiteindelijk wat met TIG gewerkt. Ik beweer dus niet dat ik goed kan lassen, maar weet ondertussen wel hoe een lasapparaat er van dichtbij uit ziet. Dun plaatwerk heb ik echter nog niet gelast, dit wordt de eerste keer.

Het gaat om de volgende plekken:

Bij de pedalen aan de bestuurderskant:
Zie foto 1

Een cm of tien verder naar achter:
Zie foto 2

Links zie je de kokerbalk, daar tegenaan moet ik dus beginnen.

Bij de steunbalk van de bijrijdersstoel:
Zie foto 3h

Nu heb ik een lasapparaatje aangeschaft en wil ik gaan beginnen.

De volgende vragen:

1 Waar haal ik het vervangende plaatwerk vandaan? Kun je daar zo platen voor kopen? Of moet ik een oud deurtje of paneel verslijpen?
2 Hoe maak ik de beste verbinding, plaatwerk koud tegen elkaar? Of aan het nieuwe stuk een verzetje maken en de platen daar laten overlappen?


Verder zijn tips natuurlijk enorm welkom!

Commentaar van de moderator Foto's opgehaald




Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 17 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.