François stelt zich voor

Auteur Topic: François stelt zich voor  (gelezen 1402 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline François

  • Forum lid
  • Berichten: 1
François stelt zich voor
« Gepost op: 29 januari 2011, 22:03:06 »
Hallo allemaal
Er zijn hier al meerdere Frans-en dus dan maar mijn echte naam gebruiken. Ik ben geboren en getogen in Zuid Holland en heb ooit leren lassen op 't Ei (lelijke-eenden-club in R'dam)
De cursus ging vooral om veiligheid, de rest leer je dan in de praktijk. Een eend is vaak vooral veel roest en heel dun plaatwerk (0,6 mm) dus niet altijd eenvoudig maar met een beetje oefening en veel geduld komt het meestal wel goed.
Ik rij al ruim 20 jaar heel europa rond en krijg de auto's altijd zonder veel problemen door de apk. Het laatste project waren 2 eenden Afrika-proof maken, ontslag nemen en gaan! Maar in Ghana had ik er wel genoeg van, heb de eend op de boot gezet en thuis verkocht (had er nog eendtje staan). Daarna niet veel tijd en zin meer voor de hobby.
Maar.. het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus.. mijn nieuwste aanwinst afgelopen jaar was een AK400 besteleend uit 1973 (en een halve AK-aanhanger) Deze is nog helemaal origineel maar zou eigenlijk eens helemaal uit elkaar moeten om goed te conserveren, echter ik heb sinds deze winter zoveel last van mijn handen (ziekte van Raynaud) dat sleutelen en werken even niet meer gaat. Bovendien de eend heeft een paar dagen geleden weer 2 jaar apk ontvangen dus ik wacht in ieder geval tot de zomer en neem dan een beslissing wat ik ga doen.
Ik doe nu een opleiding in weer een héél andere richting en ben dus aan het nadenken over de toekomst, het wordt iets ecologisch in ieder geval.. (oude Franse roest recyclen hoort daar ook bij wat mij betreft)

Voor de restauratie van de afrika auto's heb ik in 2005 een Hoekloos MIG200 apparaat (380V) aangeschaft die ik gisteren op marktplaats heb aangeboden.
Ik zou wel een kleiner en handzamer (220V) lasapparaat ervoor terug willen kopen, het moet makelijk te tillen zijn en achter in een eend kunnen.

Heeft iemand hier een tip misschien wat een goed en praktisch apparaat is voor heel dun plaatwerk?
Opmerkingen op mijn advertentie zijn ook welkom, iemand heeft mij ooit verteld dat de Hoekloos mogelijk het dubbele waard is, klopt dat?
En zijn hier misschien meer eend- of klassieke Citroën-rijders actief op het forum?

groeten, Frans eh.. çois

Commentaar van de moderator Aangepast i.v.m. reglement

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.