Blauwe lijnen bij RVS lassen vermijden en/of wegwerken

Auteur Topic: Blauwe lijnen bij RVS lassen vermijden en/of wegwerken  (gelezen 3346 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DigitalOverdose

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 185
Blauwe lijnen bij RVS lassen vermijden en/of wegwerken
« Gepost op: 21 januari 2011, 00:27:47 »
Iedereen die al eens RVS gelast heeft zal het wel kennen: die blauwe/paarse lijnen naast je las.
Ik ken het dus ook maar omdat ik op m'n avondschool vooral alu moet lassen en slechts sporadisch wat inox doe, heb ik me er nog niet echt mee bezig kunnen houden wat nu de beste manier zou zijn om die lijnen te vermijden tijdens het lassen of hoe je ze best achteraf wegwerkt. Dus ja, graag wat tips gevraagd met welke instellingen op m'n lasaparaat ik best kan spelen om ze allereerst te vermijden tijdens het lassen, evenals tips om ze na het lassen toch nog weg te werken moesten ze er toch zijn. Kan je ze bijvoorbeeld gewoon wegslijpen met een lamelschijf of door te polijsten?

Collega van me vroeg om mettertijd (als ik me er klaar voor acht) voor hem een op maat gemaakte rooster te maken voor de afvoergoot van z'n inloopdouche en dit is een van de problemen die me het meest bezighoudt.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything