Fatbobber stelt zich voor ;-)

Auteur Topic: Fatbobber stelt zich voor ;-)  (gelezen 1241 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fatbobber

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Fatbobber stelt zich voor ;-)
« Gepost op: 15 januari 2011, 00:13:37 »
Toevallig op dit forum aanbeland en vind ik het eigenlijk wel gaaf dat er ook een forum over lassen bestaat .
Even iets over mezelf.....
Ik heb het lassen geleerd op school, enkel het gewone electrode lassen en een beetje braseren met koper en zilver, erg basic eigenlijk.
Nadien bij een werkgever aanbeland die alles maar dan ook alles lastte wat enigzins kon gelast worden aan bouw/graafmachines ,vrachtwagens en hydraulische cilinders .
We lstten onze eigen graafbakken in elkaar,complete constructies met hydraulische cilinders, enz...
Ik had het geluk van te mogen samenwerken met een oude en heel ervaren foto/ketellasser....wat ik op 4 jaar tijd van die vent geleerd heb op laspraktijk gebied is onschatbaar :-)
We lastten daar steeds met electroden (meestal wisselstroom maar ook dikwijls met gelijkstroom transfo's) en MIG, Tig was indertijd nog iets te nieuw en we klaarden toch alles met het geen we hadden.
Enkele jaren geleden heb ik me een Lorch inverter AC/DC TIG aangeschaft ,het duurde effe eer ik het onder de knie kreeg....ook omdat ik er niet zoveel tijd voor had maar nu kan ik dat toestel eigenlijk niet meer rmissen, zo'n ding last gewoon fantastisch!
Ik denk dat ik hier wel nog wat kan bijleren, dus toch maar effe aangemeld :-)

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 10 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything