Nog een TIG-laskarretje

Auteur Topic: Nog een TIG-laskarretje  (gelezen 2276 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DigitalOverdose

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 185
Nog een TIG-laskarretje
« Gepost op: 4 januari 2011, 12:44:53 »
'k Heb me ook gewaagd aan een laskarretje voor m'n TIG. Het is gemaakt met stukken T-ijzer en repen van 40mm breed, allen 4mm dik en afkomstig van de afbraak van een oude tuinbouwserre van m'n ouders en enkele buisjes, afkomstig van een afgedankte tuinbouwboogkap. Was allemaal heel dik gegalvaniseerd en het afslijpen daarvan heeft me veruit het meeste tijd en moeite gekost. Maar ja, een gekregen paard... De 'bodemplaat' is een overschotje van het werkblad van m'n werkbank: een plaat van 8mm dik. Door dit alles weegt het karretje wel redelijk wat en de achterwielen zijn achteraf bekeken wel wat klein gekozen. Maar het is toch vooral bedoeld om alles van m'n TIG wat bij mekaar te houden en gebruik in m'n garage en last but not least: het kan tegen een stootje.
Het lassen (wel met halfautomaat ipv TIG) is goed gelukt maar voor het verven was ik beter naar paulj gegaan ;-) Is gebeurd met een spuitbus zwarte verf die al een jaar of 3-4 in een uithoek van m'n ouwe Mercedes lag. Onder de verf heb ik nog een laag zinkspray gespoten, vooral op de lasjes.




Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 11 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything