PELTOR HRXS7A gehoorbeschermer met ingebouwde radio

Auteur Topic: PELTOR HRXS7A gehoorbeschermer met ingebouwde radio  (gelezen 7755 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 240diesel

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • ***
  • Berichten: 680
PELTOR HRXS7A gehoorbeschermer met ingebouwde radio
« Gepost op: 11 december 2010, 20:40:01 »
Belofte maakt schuld.....

Ik had beloofd om nog even een testje te tikken over de peltor gehoorbeschermer met radio die ik gewonnen heb op dit forum.

Het merk PELTOR ken ik vanuit mijn diensttijd en daar viel mij de uitstekende dempingskwaliteit al op.
Op de zaak gebruik ik dan ook nog steeds peltor en dat bevalt uitstekend!

De meeste mensen zullen het niet zo heel spannend vinden hoe oorbeschermers bevallen,dus sta ik hier niet te lang stil bij het dempingsverhaal.
De kappen dragen heel prettig en zitten stevig op je hoofd zodat je ze niet gedurende de dag steeds opnieuw naar je hoofd hoeft te richten.
Eerlijk is eerlijk, de demping is werkelijk fenomenaal!!

Dat brengt ons bij het tweede gedeelte; de radio.
Als je de kappen op hebt en de radio aanzet is het werkelijk of je thuis op de bank een muziekje zit te luisteren.
Allereerst valt op dat de omgeving ineens wegvalt als het ware.....

Je wordt niet gehinderd of afgeleid door omgevingsgeluiden en de radio komt heel goed door.Daar waar je vroeger wel eens wat miste van een nieuwsbericht
 komt alles nu perfect door.Het instellen van de zenders gaat heel simpel met de grote draaiknop en het volume laat zich net zo simpel regelen met een knop
die tevens aan/uit-knop is.De radio stoort nauwlijks, ook niet in de buurt van normaal gangbaar elektrisch gereedschap.
Dezelfde dag als ik de radio-peltor kreeg moest ik s'avonds een vloer helpen uithakken met een breekhamer.
Dat was natuurlijk een ultime gelegenheid om eens te kijken naar de prestaties van de peltor.
Het resultaat was werkelijk verbluffend; bijna onwerkelijk zelfs!Gewoon relaxed radio luisteren terwijl de buren 2 huizen verderop de TV harder moeten zetten.

Dat brengt mij ook bij een nadeel; communicatie op de werkvloer is heel lastig.De demping is zo goed dat met de radio er nog "overheen" een aanwijzing of vraag van
een collega gewoon niet opgepikt wordt (door mij).

Dan hebben we nog de MP3-functie;een 3,5mm jackplugje geeft de mogelijkheid om via een (meegeleverd) snoertje je MP3 speler aan te sluiten op de Peltor.
Je moet er zelf achter komen dat je de aan/uit-knop/volumeknop nét aan moet zetten.Anders loop je de kans dat het radiogeluid gemixt wordt met je MP3 muziek.
Hoe zet je het volume dan harder/zachter??? Met je MP3 speler zelf.Dat vind ik een nadeel, je moet dus steeds in je zak grabbelen naar je MP3 machientje om het volume aan te passen.
Bovendien is het dragen van een snoertje onhandig/gevoelig voor blijven haken o.i.d.

Peltor had er beter aan gedaan een MP3 speler te integreren; geheugenkaartje er in en gaan met die kappen.We leven uiteindelijk in 2010 dus dat moet niet moeilijk (meer) wezen.

WAT EEN ONDANKBAAR MANNETJE DIE PRIJSWINNAAR!!

Ja misschien wel maar ik denk dat eerlijk het langst duurt.
Bovendien ben ik gewoon wel héél blij met de oorkappen, dat staat buiten kijf.
De genoemde nadelen til ik niet zo zwaar aan, ik stel me er gewoon op in of pas het gebruik aan aan de omstandigheden.

DUS; nogmaals hartelijk bedankt voor deze mooie prijs, ik kan hem iedereen aanbevelen!


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 18 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything