Marcel

Auteur Topic: Marcel  (gelezen 1030 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline web

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 12
Marcel
« Gepost op: 20 september 2010, 01:51:14 »
Hoi,

Mijn naam is Marcel, ben 31. Ik ben zwaar onder de indruk van de professionele laskennis hier en ik hoop hier het nodige van op te steken.

Ben in het bezit van een 220V Cebora MIG/MAG kar met menggas, en nog aan m'n allereerste rol lasdraad bezig. Cursusje gehad bij een niet nader te noemen (want geen sponsor) bedrijf.

Dorpeltje, uitlaatje, kleine staalconstructies, dat soort werk. Laatst acht gaten in een oude (Nouja oud? 1998...) Flintstone-Alfa gedicht, dat was m'n grootste klus tot dusver, en de APK keurmeester was er tevreden over. Verder voor een ander project wat motorsteunen aangepast, koplampbakken van een klassieker gewijzigd (om projectielampen te huisvesten) en zo meer van die dingen, waarvoor laskunsten onmisbaar zijn.

Het blijft wel wat vallen en opstaan. Vast zit het wel (penetratie), maar mooi en luchtdicht is een geheel ander verhaal. Verder kan ik nog niet zonder hulp van de zwaartekracht, om het smeltbadje onder controle te houden. Bovenhoofds lassen resulteert meestal in veel gevloek en geslijp... dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Maar onder een auto ontkom je er niet altijd aan.

Eigen projecten waar wel eens wat laswerk bij komt kijken zijn verder o.a. twee 'seventies' Toyota's en een kleine zeilboot. Maar ik ken m'n beperkingen (en die van m'n apparatuur...): voor RVS316 en aluminium werk klop ik voorlopig bij een sponsor aan denk ik  :D

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.