Nieuw op dit forum

Auteur Topic: Nieuw op dit forum  (gelezen 1138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lister

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Nieuw op dit forum
« Gepost op: 24 augustus 2010, 21:56:34 »
Hallo allemaal,

Ik ben johan en heb me aangemeld vanwege hernieuwde interesse in lassen. Mijn vader is kunstenaar en via hem heb ik al jaren geleden kennis gemaakt met het bewerken van hout, steen en ijzer. Omdat hij al een dagje ouder wordt help ik hem steeds vaker met zijn werk dat de laatste tijd vooral in staal wordt uitgevoerd. Van de ervaring die ik heb met metaal is dat vooral met buigen, zagen, slijpen en mig lassen.
Omdat ik vanwege een recente klus veel moest lassen en ik eigenlijk maar weinig theorie ken, ben ik gaan zoeken naar tips en zodoende kwam ik op dit forum terecht.
Zelf ben ik vooral geïnteresseerd in tig lassen, vanwege de veelzijdigheid en de mogelijkheid aluminium te lassen. Ik overweeg daarom ook de aanschaf van een goedkope ac/dc beginners-set, zodat als het niets wordt ik geen vermogen heb uitgegeven aan een dure uitrusting. Nadeel is wel dat het meeslepen van 25 kg lasapparatuur 150km op de motor wat bewerkelijk is (Pa woont wat verderop en ik wil thuis ook tig-lassen), maar 1/3 van het gewicht kost als ik het goed begrepen heb ook minstens 3x de prijs. Gelukkig hoeft de fles niet mee, dat zou helemaal ondoenlijk zijn.
Tot zover heb ik al een hoop bijgeleerd van alle tips en misschien kom ik ooit zover dat ik zelf iets kan bijdragen.

Groet,
Johan (aka 'Lister')

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything