Keuze lasaparaat

Auteur Topic: Keuze lasaparaat  (gelezen 4477 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michael1983

  • Forum lid
  • Berichten: 4
Keuze lasaparaat
« Gepost op: 9 september 2018, 20:00:56 »
Hallo!

Ik ben denk nummer 999.9999 die deze vraag hier stelt, maargoed ik stel hem toch en hoop dat jullie mij daarin kunnen helpen.

Ik zoek al een tijd een goed las apparaat alleen weet ik nog steeds niet welke proces ik wil gaan doen zit heel erg te twijfelen tussen mig/mag en tig.

Ik wil het gaan gebruiken voor kleine meubels en in de toekomst  bijvoorbeeld stalen balustrades,leuningen en kozijnen te lassen.

De kokers zijn voornamelijk 2 of 3 mm dik, maar om balustrades te lassen ga je al gauw over de 5mm heen.

Ik heb al wel wat ervaring met Mig heb thuis zelf stalen kozijn gelast ging goed, maar dat is met een goedkoop flux apparaat en baalde van het uiterlijk van de las.
Op het werk las ik voornamelijk micro tig.

Ik heb zelf niet een heel groot budget rond de 1000 omdat het nu nog Hobby matig hoop natuurlijk in de toekomst groter te worden waardoor het professioneel materieel in beeld komt.

Ik heb al enkele machine' s op het oog

De HBM 200 CI MIG Inverter mig tig en elektrode lassen voor 399 euro

De HBM TIG 200 AC/DC Inverter tig en elektrode lassen voor 699

En de evo MIG 200 Multi Synergic PFC ook 3 processen voor 750

Aluminium zou ik waarschijnlijk niet snel gaan lassen is dan ac/dc wel nodig??

Waar kan ik het beste voor gaan met de gezien de werkzaamheden die ik ermee wil doen de lassen zelf zijn niet echt meters die ik moet doen.

Ik sta ook open voor machines die jullie kunnen aanraden.

Alvast bedankt voor jullie input.


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything