Probleem met lassen kokerprofiel

Auteur Topic: Probleem met lassen kokerprofiel  (gelezen 299 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jaapie

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Probleem met lassen kokerprofiel
« Gepost op: 23 augustus 2018, 00:15:41 »
Hallo Allemaal,

Ik heb enige tijd geleden een Messer Griesheim WIGGI 130 gekocht en ben er wat mee aan het experimenteren (ik ben een hobbyist maar heb wel een lascursus gehad).

Ik ben een onderstel voor mijn draaibank aan het lassen mbv 50 mm x 50 mm x 3 mm kokerprofiel.

Het nadeel van dit kokerprofiel is dat de hoeken relatief rond zijn (zie bijlage). Ik wil twee stukken koker haaks op elkaar lassen maar loop tegen de volgende problemen aan:

Ik heb de twee stukken aan elkaar gelast mbv eerst 1 las (75 A) maar het valt me op dat deze las niet stevig is (voornamelijk op het gebolde stuk staal (zie bijlage)). Ik heb dit geprobeerd op te lossen door de stroom strekte te verhogen (100 A) maar dan lukt het lassen op het gebolde deel wel maar vallen de gaten in het andere deel).

Ik heb de te lassen delen grondig geschuurd en gereinigd met aceton.

Wat is de beste manier om dit deel aan elkaar te lassen? de binnenhoeken (die hebben geen gebolde delen) gaan beter.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet.
Commentaar van de moderator Foto's verkleind, voor uitleg over zelf foto's verkleinen zie de topics in dit board

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.