Lastafel uit strips 150 x 10, s355 en laten stralen. Goed idee of niet?

Auteur Topic: Lastafel uit strips 150 x 10, s355 en laten stralen. Goed idee of niet?  (gelezen 4009 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline appie76

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 16
Hallo allemaal,

na me wat in gelezen te hebben, overweeg ik om voor het blad van mijn zelf-te-bouwen lastafel strip/platstaal van 150 x 10 te gebruiken, in stroken naast elkaar (met tussenruimte ca 25mm) á la "sterke hand". Op deze manier kan ik klemmen gebruiken om het werkstuk vast te zetten. Ik zat te denken aan s355 vanwege de hardheid, en dit dan te laten stralen zodat de walshuid eraf is. Ik overweeg het bij de webshop van het bedrijf in Echt te bestellen.

Gaat dat werken? Ik heb nog nooit iets laten stralen en ik weet niet zo goed wat dit met de vorm doet. Gaan die strips vlak en recht genoeg zijn, ook na het stralen?

De lastafel zal opgebouwd worden uit een frame van kokers, en zal alleen hobbymatig gebruikt worden.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

EDIT: Bij nader inzien had ik deze vraag misschien beter in "Niet verspanend" moeten zetten, sorry daarvoor. Kan dit aangepast worden? Ik zal overigens wat foto's plaatsen van het resultaat, dus in die zin is "Hobby projecten" natuurlijk wél weer een goede plek...

EDIT 2: Ik heb overwogen om ongelijkzijdige koker te gebruiken ipv strip/platstaal (zoals hier: http://www.lasforum.nl/index.php/topic,6273.30.html), maar dat lijkt me toch gevoeliger voor vervorming. Of hoef ik me daar met bijv. 80 x 30 x 3 niet zo'n zorgen over te maken?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 28 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.