Probleem met vertikaal alu lassen.

Auteur Topic: Probleem met vertikaal alu lassen.  (gelezen 403 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline adrinalino

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Probleem met vertikaal alu lassen.
« Gepost op: 19 juni 2018, 08:37:32 »
Hallo mede metaalvrienden,

Graag zou wat advies willen over de volgende situatie.

Sinds 2 dagen trotse bezitter van een 2e hands Lorch S3 dubbelpuls machine.
Het duurde even voordat ik de machine begon te begrijpen maar nu komen er toch aardige lasnaden te voorschijn.
Echter als ik vertikaal stijgend alu las met puls in een hoek dan gaat het begin prima maar na ongeveer 10 cm brand de draad opeens een stuk korter en wil het niet meer. Dit gebeurt met verschillende diktes materiaal varierend van 3 tot 12 mm.
Als het materiaal afgekoeld is gaat het weer prima.
Ook met heel weinig stroom gebeurt dit. Met staal heb ik dat probleem nooit gehad. Zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor de hulp.

Hoi,
Aad.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything