Alu lasverbindingen? Lounge set

Auteur Topic: Alu lasverbindingen? Lounge set  (gelezen 4872 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterBre

  • Forum lid
  • Berichten: 2
Alu lasverbindingen? Lounge set
« Gepost op: 9 mei 2018, 11:14:46 »
Hallo lasexperts,

Zoals jullie misschien weten kom ik hier niet dagelijks. Ik ben maar gewoon een jongen die waarschijnlijk 1 of 2 keer een vraag kom stellen: Ik heb nog even de zoekopdracht gebruikt, maar ik merk al snel dat de gemiddelde vragen een niveau hoger zit dan waar ik mij in bevind.

Ik zou graag een aangepast aluminium lounge bankje in elkaar willen laten lassen en vervolgens laten poedercoaten. Kan iemand mij vertellen hoe ik de alu kokers het beste kan laten lassen om een stevige lounge set te maken (zeg +- 250 Kg per zijdedeel? De aluminium eigenschappen ken niet. Dus ik kan niet goed bepalen waar ik goed aan doe. Ik heb 2 ideeën hierover. Wie kan mij in deze verder helpen?

Ik heb 2 ideeën hierover:
• De kokers plat gezegd tegen elkaar aan lassen;
• Enkele alu kokers deels uitzagen en in elkaar steken. Zo krijg ik een grotere lasverbinding en is misschien wel steviger.


Ik woon in Vlaardingen (omgeving Rotterdam). Indien er mensen zijn die dit project samen met mij willen uitvoeren, Schroom je niet mij een privé bericht te sturen ((: 9prima

In de bijlage heb ik 3 tekeningen toegevoegd:
• Tek. loungebank
• Tek (met naar mijn zeggen een) STD koppeling
• Tek voor een grotere lasverbinding.



Met vriendelijke groet,
Peter

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.