Oerlikon miniarc 3.2Gi

Auteur Topic: Oerlikon miniarc 3.2Gi  (gelezen 3162 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BJV

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Oerlikon miniarc 3.2Gi
« Gepost op: 5 april 2018, 22:32:24 »
Voor het mobiele werk gebruik ik een Oerlikon miniarc 3.2Gi, al weer wat jaartjes oud maar dat moet kunnen als die niet 24/7 gebruikt word. Met 2,5 elektroden op 80 a 90 Ampere kun je bijna 100% werken. Af en toe gebruik ik 3,2 rutiel of base . Deze op 100 a 110 Ampere moet je wel de tijd nemen en zeker niet meer dan 2 achter elkaar. Tot nu dan na 2 elektroden op 110A gelast te hebben ging de thermische beveiliging er uit en het ledje werd geel. Na een tijdje schakelde het apparaat weer in maar ging ook heel kort weer uit en weer aan. Maar geen lasspanning. Een tijd laten afkoelen gaf geen resultaat. De boel opengemaakt. Ventilator loopt na inschakelen en ledje is groen. er is spanning voor en na de gelijkrichter. Op de grote trafo en het kleintje daarvoor is geen spanning. Ik zou graag wat verder meten alvorens de componenten er uit te halen en te testen. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien weet iemand waar een schema te vinden is, ik hou mij voor iedere suggestie aanbevolen!
Bij voorbaat dank.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 10 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.