Advies gevraagd welke machine te kopen

Auteur Topic: Advies gevraagd welke machine te kopen  (gelezen 2616 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arjan100

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
Advies gevraagd welke machine te kopen
« Gepost op: 11 maart 2018, 13:40:03 »
Goedemiddag,

Ik ben me aan het orienteren om een TIGmachine aan te schaffen voor restauratielaswerk aan oldtimers.
Hoofdzakelijk dun plaatwerk van staal of aluminium en een keer een uitlaat ofzo van RVS

Omdat ik de machine ook weleens mee wil kunnen nemen het liefst een 230Vmachine die nog een beetje te tillen is.
mijn "onderzoek" tot dusverre heeft me opgeleverd dat ik een 200A AC/DC machine nodig zal hebben.

Wat is nu wijsheid?

Ik kan een gebruikte 250A Kemppi op 380V kopen, of voor ongeveer hetzelfde geld een nieuwe Weldkar 2025 200A op 230V, en voor ongeveer de helft van dat geld bijvoorbeeld een nieuwe Stahlwerk 200A op 230V met plasmasnijder.

heeft er hier iemand ervaring met een van bovenstaande machines, zowel positief als negatief?

Omdat ik nog nauwelijks ervaring heb met TIGlassen, zal ik vooral veel moeten oefeen en spelen met de instellingen enzo, en denk ik dat proeflassen met de bewuste machines me geen goed beeld zal kunnen geven omdat er gewoon de ervaring niet voor heb om de machine te kunnen beoordelen

alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden en adviezen

met vriendelijke groet
Arjan

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 8 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything