Lekkende gasklep?

Auteur Topic: Lekkende gasklep?  (gelezen 2507 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MrGAmba

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Lekkende gasklep?
« Gepost op: 7 oktober 2017, 13:11:05 »
Hoi Allen,

Sinds een paar maanden heb ik een tweedehand TIG lasapparaat staan waar ik kleine meubelstukken mee aan het maken ben (plantenbakken etc). Echter ik vind het verbruik van het Argon gas aan de hoge kant. Niet wereld schokkend, maar ik had niet verwacht dat ik in 6 lasdagen tijd (met per dag wat puntlasjes en ~25 korte lassen van 2,5cm) 3/4 van een 10L fles op 200bar zou verbruiken.

Nu hoor ik bij de gasfles wel zachtjes wat sissen (maar het klinkt alsof dit intern in de regelaar is en lokaal niet lekt). Dus een ballon over de nozzle van de TIG toorts gezet en die wordt dus langzaam opgeblazen (zie foto, dit is in ongeveer 1 minuut gebeurd, grofweg een lekkage van 1l/min).

Is het normaal dat er in rust een kleine hoeveelheid gas uit de toorts lekt? Of is de klep slecht en moet deze vervangen worden?
Commentaar van de moderator Foto's verkleind, voor uitleg over zelf foto's verkleinen zie de topics in dit board

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything