Even voorstellen Sigurd

Auteur Topic: Even voorstellen Sigurd  (gelezen 1795 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sigurd

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 7
Even voorstellen Sigurd
« Gepost op: 20 september 2017, 08:17:23 »
Goedendag,

Het heeft heel lang geduurd, maar ik kan eindelijk een lasapparaat aan gaan schaffen. Ik hobby er altijd flink op los en werd in de projecten altijd gelimiteerd in de mogelijkheden. Ik struinde vaak bouwmarkten af om oplossingen in producten te vinden waar ze helemaal niet voor bedoeld waren. Soms gaat dat prima maar ik heb ook heel wat keer verzucht dat ik met een simpel lasklusje het probleem zou kunnen oplossen. Van simpele beugeltjes tot het niet meer hoeven lijmen van een klein alluminium frame ik heb er zin in! Nu het lasapparaat er komt zie ik ook allerlei nieuwe mogelijkheden die eerder buiten bereik waren. Zo wil ik aan wat rvs ketels en pannen lassen en zo mijn eigen herms brouwerijtje maken.

Een prachtig forum dit! Ik heb al uren gelezen. Ik heb de automatische laskap protect 670 gekocht (bedankt voor de laskap test!!!), een 10 liter argon fles, wat magneten en 3 borstels voor verschillende materialen.

Wat nog ontbreekt is het lasapparaat zelf. Het moet een TIG AC/DC worden, maar heb net als veel hobbyisten een budget dat niet de aanschaf een machine van de grote merken mogelijk maakt. Door de wens om ook instelbare AC frequentie te hebben kom ik al snel bij een chinese machine uit.

Ik twijfel tussen een Jasic digi mini (helaas verkopen ze in de UK een betere versie dan hier in Nederland), en een Freetech. Deze laatste is ooit forum sponsor geweest heb ik begrepen. Wat ik niet begrijp is dat alle info m.b.t. deze machines van Freetech hier is opgedroogd. Er zouden ook testen met de tig machines worden uitgevoerd, alleen is dat niet gebeurd. Jammer! De Freetech is volgens velen dezelfde machine als de everlast.

Ik ga een tig hoekje met werkbankje creeren op zolder naast de mechanische ventilatie. Ik heb dus nog veel te doen voordat ik echt kan gaan leren lassen!!



Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything