Motinfo even voorstellen

Auteur Topic: Motinfo even voorstellen  (gelezen 1954 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline motinfo

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Motinfo even voorstellen
« Gepost op: 30 augustus 2017, 22:54:44 »
Hallo lassers,

Mijn naam is Marc en ik ben gewoon voor de lol begonnen met lassen (bmbe). Inmiddels heb ik wat rondgespetterd en worden de rupsen al ietsje mooier, maar er is nog geen sprake van een gelijkmatige las en ik zie ook nogal wat slakinsluiting. Ik ben begonnen met 8 mm x 30 mm stalen strip, die ik voorzie van rups, na rups, na rups. Uit nieuwsgierigheid ook gepoogd van twee strips een T-profiel te maken. Da's voor mij nog te hoog gegrepen, maar wat is dat leuk! Ik ben zo slim geweest om nu al een automatische lashelm te kopen en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Grappig als je slijpt en het licht gaat uit (..... toch maar het schakelaartje op "Grind" gezet, leek me iets veiliger).
Op fora ben ik eigenlijk nooit te vinden, mede omdat de meeste uitblinken in haarkloverij en/of off topic posts en/of politiek geleuter. Dan is het Lasforum - ik heb een beetje rondgekeken - gelukkig wel anders. Fijn dat hier mensen elkaar  helpen vanuit vakkennis.

Hoewel je leert lassen door meters te maken, heb ik voor de basisbeginselen een "groen" boek (geen reclame) gekocht en kijk ik de filmpjes van Harrytheferryman (die zijn echt leuker dan 90% van de televisieprogramma's  ((: 9prima).

Groeten,

Marc

P.S. Maak wat moois, er wordt al genoeg vernield!
Maak wat moois, er wordt al genoeg vernield!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything