Toevoegstaaf vormt een bol ipv mooi in de hoek af te smelten

Auteur Topic: Toevoegstaaf vormt een bol ipv mooi in de hoek af te smelten  (gelezen 297 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pietergoris

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 37
Toevoegstaaf vormt een bol ipv mooi in de hoek af te smelten
« Gepost op: 27 augustus 2017, 17:33:36 »
Hoi iedereen,


even een vraagje over TIG/Aluminium lassen.
Ik heb het vandaag de eerste keer gedaan maar het lukte niet zo netjes.
Ga even schetsen hoe en wat.

Als ik een lasrups legde zonder toevoegmateriaal zag ik het alu vloeibaar worden en kreeg ik een mooie vlakke rups.
Als ik daarna eroverheen laste MET toevoegmateriaal kreeg ik een mooie geschaalde rups zoals het hoort volgens wat ik het kan inschatten. Dit was op 95amp voor 2mm dik materiaal. Ik voelde dat het toevoeg materiaal mooi invloeide precies.

Maar als ik een hoekje probeerde de lassen lukte het voor geen meter. 2 x 2mm op elkaar geklemt en dan aan elkaar lassen met toevoeg. Geprobeerd op 95amp en 115amp. Ik kreeg telkens het effect dat mijn toevoegmateriaal niet in de hoek invloeide maar 'opbolde' (een klomp aan mijn toevoegstaaf).
Iemand die weet waaraan dit kan liggen?

Heb ik nog meer ampere nodig?
Ik zag precies ook niet echt een smeltbad vormen in die hoek. Ofwel erboven, ofwel eronder, maar mijn hoek smolt precies niet weg.

Graag wat tips. Alvast bedankt.


Groetjes,
Pieter

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 13 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.