Even voorstellen :)

Auteur Topic: Even voorstellen :)  (gelezen 2072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pietergoris

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 36
Even voorstellen :)
« Gepost op: 16 augustus 2017, 14:27:37 »
Hallo iedereen,



Als nieuw forumlid de gebruikelijke persmededeling bij deze :).
Ik ben Pieter, 32 en woon in Belgisch Limburg.
Enkele jaren geleden heb ik mijn attest metaalconstructeur/lasser behaald. Dit is niet gecertificeerd foto lasser by the way.

Ik kon naar vele hun mening op zeer korte tijd vrij goed MMA / MIG lassen. Echter hebben ze mij wegens tijdsgebrek nooit het TIG procede aan willen leren tot mijn grote spijt. Ik ben dan in enkele stages terecht gekomen in de staalindustrie en in het meer geautomatiseerde en precisiewerk. Helaas heb ik toen ernstige fysieke en mentale problemen ervaren waardoor ik heb moeten afhaken. Dus echt langdurig gewerkt na mijn opleiding heb ik niet in de sector. Ik ben er ondertussen enkele jaren uit maar toch blijft het erg kriebelen om dingen te 'maken'.


Daarom wil ik mezelf terug in de laswereld lanceren door TIG te leren. Omdat ik dit een estetisch veel mooier lasprocede vind en het lijkt me ook gewoon erg leuk om te doen.
Ik wil mij dus een TIG inverter aanschaffen maar heb wat advies in deze nodig.

Heb een toestel van Sol Welding geadviseerd gekregen bij een verkoper.
Het gaat om de ALUX 201 AC/DC
Kostprijs 1675EUR btw incl met massaklem, lastoorts van 4 meter
Echter vroeg ik mij af of dit een degelijk toestel is.

Ik wil voornamelijk iets dikker materiaal lassen. Pakweg 4-8mm. Is dit hiervoor geschikt?
Staal, RVS en Aluminium.
Er kan blijkbaar geen voetpedaal op aangesloten worden maar dit is hier toch minder populair i.v.m. de USA heb ik al gemerkt dus dit zal enkel zorgen voor een betere controle van het smeltbad als je het zonder leert neem ik aan.

Alvast hartelijk dank voor jullie input.

Grts,
P.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 7 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything