Vraagje over buizen bewerking.

Auteur Topic: Vraagje over buizen bewerking.  (gelezen 618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Birdie

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
Vraagje over buizen bewerking.
« Gepost op: 10 juli 2017, 22:55:47 »
Hallo,

Ik ben van plan de reling van onze boot te vervangen voor eenzelfde van RVS.
Ik krijg morgen het materiaal binnen van de fabriek waar ik de originele heb gebracht zodat die in dezelfde ronding gewalst kon worden. Ik heb de fabriek de staanders (buis 27mm) voor de reling op maat laten zagen. Nu moet ik ze uitslijpen zodat de handreling van dezelfde dikte er mooi inpast (27mm) en voor de onderkant moet ik ze zodanig uitslijpen dat ze mooi op de coping van het dek passen (50mm stalen buis).

Wat is nu de beste manier om die ronding uitsparing (hoe noem je zoiets in hemelsnaam) er uit te slijpen? Ik heb niet de beschikking over machines maar wel een haakse slijper met lamellenschijf, een kleine slijptol op de werkbank, een freesje op een boormachine en umm dat was het wel. Ik kan de staanders er wel haaks oplassen maar dan moet er weer veel geslepen worden op de boot.

Met vr. gr.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.