Serieuze vraag: Peugeot kisbee frame opknappen.

Auteur Topic: Serieuze vraag: Peugeot kisbee frame opknappen.  (gelezen 5327 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lasmann

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 9
Serieuze vraag: Peugeot kisbee frame opknappen.
« Gepost op: 10 juli 2017, 03:30:49 »
Ik zit hier momenteel met een probleem, wat me momenteel al een hoop tijd heeft gekost. (scooter frame opknappen)

Heb in februari / maart van dit jaar een opknap scooter gekocht. Gaat om een peugeot kisbee 4-takt van bouwjaar 2011. Ik heb deze gekocht omdat het een van de weinige nieuwere scooters is die ik in mijn omgeving in limburg kon vinden als 2ehands. Prijs was er opzicht naar en hoopte dat het een vrij snel opknap klusje ging worden.. Maar dat viel helaas toch wel een beetje tegen. Er moest een hoop dingen vervangen worden die kapot of die gewoon vernieuwd moesten worden.

Ben momenteel 3 bestellingen aan onderdelen verder en het frame helemaal gestript.. Helaas is de kwaliteit van de coating van deze huidige frames niet om naar huis te schrijven.

Dit was namelijk ook te merken bij het gedeelte onder de voetenplank en de ophanging aan het frame waar het subframe van het motorblokje gemonteerd moet worden, alles dus zwaar onder de roest.. Gelukkig niet zo ver dat het door is gerot of zo. Nou viel mij ook op dat de laskwaliteit vanuit de fabriek niet echt denderend is.

Nou is het schoonmaken niet zo`n probleem.. Ik heb hier een zak met straalgrit staan en een straal pistool.. De bedoeling is uiteraard om het frame van deze roest te ontdoen.

En later als de lassen goed zijn het frame te behandelen met frame coating (gewoon zwarte speciale verf voor frames)

Nou heb ik een paar vragen bij het ontroest houden van dit dan gestraalde frame (ik repareer alleen de aangetaste plekken)

Wat kan ik op het gestraalde frame spuiten, zodat deze nog steeds lasbaar is? (zijn hier speciale coatings / protectors voor te krijgen?)


Uiteraard als het frame gelast dient te worden (ik ga dit buiten doen, en ik neem aan dat ik hiervoor het beste een MMA inverter kan gebruiken) Hoe weet ik welke dikte elektrode ik nodig heb? En welke type elektrode ik hier voor nodig heb?

Hoe dik de wand van het buis frame is weet ik niet (vermoed zelf 2-3 mm) (moet ik nog even opmeten om dit zeker te weten)  Het frame heeft geen gebroken verbindingen (gebroken las). Maar het ziet er wel zo naar uit dat er heel weinig las materiaal is gebruikt.. (ik weer verder ook niet wat voor las techniek er word gebruik om stalen scooterframes te lassen. (heb overigens ook geen idee of dat het wel staal is..

Overigens twijfel ik ook om de lasklus laten te doen, of dat ik dit beter zelf kan doen...

i.v.m prijs, weet niet wie ik er voor moet zoeken.. En een vreemde iets laten doen, weet je niet of dit goed gebeurd of prutswerk afleverd

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 18 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.