Even voorstellen

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1464 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Knapen

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 27
Even voorstellen
« Gepost op: 26 april 2009, 11:47:40 »
Hoi ,

Ik ben Pieter , 20 jaar en enorm geboeid door lassen. Ik volg een bachelor opleiding autotechnologie aan het De Nayer instituut in Sint-Katelijne-Waver ( België). Binne 2 maanden studeer ik af , maar ik ben nog nie van plan om te gaan werken . Graag had ik verder gestudeerd tot lasingenieur. Ik ben reeds sinds mijn 12 jaar met lassen bezig. Het begon allemaal bij de boerderij om de hoek , ik ging daar dikwijls helpen en af en toe werd er wel eens iets gelast. Zo de eerste  snoeren proberen leggen op een stukje afvalplaat. Nadien een laspost aangeschaft , ik was toen nog net geen 13 jaar . Andere kinderen kregen een playstation , ik een laspost . Zo heb ik mij verder toegelegd op het elektrodelassen. Ook een half jaar avondschool gevolgd , dit was echter moeilijk te combineren met de studies in de dagschool . Ik heb in het middelbaar nooit een technische opleiding gevolgd . Sinds dit jaar ben ik bij ons op het de nayer instituut begonnen met mig/mag en tig lassen ( staal en rvs )  . Dit begint al aardig te lukken . Vermits de infrastructuur  en mijn lessenrooster het toelaat kan ik wekelijks oefenen en ook uitleg vragen aan de één van de docenten van de opleiding tot lasingenieur. Ik zou dan volgend jaar ook examens kunnen afleggen om de EN certificaten te behalen , dit zou dan aan het V.C.L. gebeuren.  Mijn bedoeling is om niet louter een theoretische lasingenieur te worden , maar ook perfect te kunnen lassen. Ik hoop later dan ook een job te kunnen uitoefenen waarbij ik ook effectief dingen mag lassen. Ik vind lassen een ondergewaardeerd vakgebied ,  maar er is nog altijd een verschil tussen iets vast plakken en een degelijke las leggen. Ik ben blij dat er een vakforum over lassen is opgericht , en hoop hier ook veel bij te leren .


Groetjes

Pieter

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything