Klassieke motorfietsen en aluminium lassen.

Auteur Topic: Klassieke motorfietsen en aluminium lassen.  (gelezen 3725 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Han

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 9
Klassieke motorfietsen en aluminium lassen.
« Gepost op: 4 juni 2017, 18:48:21 »
Hoi allen.

Ik zal er een zo kort mogelijk verhaal van maken.
Foto 1

Dit ben ik met de freule op de motorfiets die ik in 1966 net had gekocht en welke ik in 1970 verkocht aan mijn zwager.
In 2014 heb ik hem opgespoord na een tip die ik kreeg en heb ik hem teruggevonden in een schuur, totaal gedemonteerd in kisten en dozen.

Met moeite heb ik hem kunnen kopen en heb ik hem teruggebracht naar de staat waarin hij was 50 jaar eerder. Hij staat er nu zo bij:

Foto 2

Daar mag ik hopelijk trots op zijn, maar dan nu het probleem:

Die motor is 60 jaar oud en heeft de beroemde Roadholder voorvork. De beide onderpoten daarvan zijn van aluminium met aan de linkerkant een poot welke is voorzien van een klem welke met een moer om de as wordt vastgeklemd. Het is een bekend probleem dat die dingen scheuren en de mijne is meer dan 50 jaar geleden, dus voor mijn tijd, al een keer gelast.
Maar die las is weer gebroken.

Die onderpoot ziet er zo uit:

Foto 3

Je kunt je wel voorstellen waar dat scheurt en mijn vraag is: wie zou dat voor mij kunnen lassen en als het mogelijk is bij mij niet te ver vandaan. Ik woon in Grootebroek, tussen Hoorn en Enkhuizen.

De poot is ook nog nieuw te koop, maar is vrij kostbaar en ik houd deze motor zoveel mogelijk origineel.

Bedankt voor jullie aandacht.

Groet, Han

Commentaar van de moderator Foto's opgehaald en geplaatst, bij voorkeur graag op onze server uploaden, zie voor uitleg dit topic.

Commentaar van de moderator Foto's verkleind, voor uitleg over zelf foto's verkleinen zie de topics in dit board



Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 11 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything