Ik zal het ook ff doen.

Auteur Topic: Ik zal het ook ff doen.  (gelezen 2046 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eric1963

  • Moderator Boards
  • Volledig forum lid
  • *****
  • Berichten: 924
Ik zal het ook ff doen.
« Gepost op: 3 juni 2017, 19:59:17 »
Hoi iedereen,

Ik ben Eric. Een bijna 54 jaar oude hobby lasser uit het noordwesten van de mooie Groningse provincie (wel import want ik ben geboren en opgegroeid in Scheveningen).
Ik ben een soort van verslaafd aan het electrode lassen en dat lukt me aardig met mijn Kemppi lasinverter.
De lasvirus besmetting is ontstaan door mijn andere grote hobby, te weten oude Landrovers.
Vroeger had ik er meerdere, maar nu nog maar eentje die bijna net zo oud is als ik. Van 1971, dus nu 46 jaar.

Electrode lassen aan auto's wordt door een hoop mensen afgeraden want mig/mag is veel makkelijker.
Nu ben ik mijn hele leven al stront-eigenwijs dus als iemand zegt dat het niet gaat dan doe ik het juist.
Ik heb in al die jaren heel wat zoek- en testwerk gedaan en ondertussen een aardig voorraadje electroden opgebouwd waaronder ook electroden waar heel goed dun staal tot minimaal 1mm mee is te lassen.
Bij een Landrover is alles redelijk grof dus dat helpt ook wel mee. Bij het plaatwerk van een 'normale' auto wordt het wel wat problematisch.

Als de financien het toelaten wil ik mijn Kemppi ooit eens uitbreiden met een scratch-tig setje.

Groet,
Eric.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.