slijpschijf review

Auteur Topic: slijpschijf review  (gelezen 3924 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mestyle

  • Testlid lasproducten
  • Moderator Board
  • Volledig forum lid
  • ****
  • Berichten: 3462
  • A je to!
slijpschijf review
« Gepost op: 22 december 2016, 14:39:45 »
ik wil nog wel eens ( als de prijs goed is ) wat goedkoper gereedschap ed uit proberen ( ja het is vaak rommel hoor je )  ((:edu .

maar ik moet zeggen ik kwam op een site een schuurschijf tegen.

het verhaaltje

Bijzonder geschikt voor het verwijderen van hardnekkige en lichte roest,
het afnemen van lak of verf van metaal, het verwijderen van de restverf
op lasnaden (roestvrij staal) en voor het opruwen (van hechtingen bijv.).
Geschikt voor het reinigen van de lasnaad (staal en roestvrij staal) reinigen,
het mat afschuren van staal/strepen bij de oppervlak-finishwerkzaamheden,
reinigen van nonferrometalen/messing/koper/aluminium, structureren van hout.

klinkt allemaal leuk natuurlijk.

maar aangezien deze schijf 3.99 koste leek het me wel wat om te proberen. ( een lamellen schijf kost al gauw 2,5 stuk en een draadborstel kost gemiddeld een 6 euro )

dus prijs technisch goed.

nu ik met een project bezig was kwam het goed uit de schijf even te proberen en ik moet zeggen dat het mij heel erg mee valt. de verf/bitumen en olie vlogen eraf. wat me meestal met de draadborstel niet zo snel als nu lukt. heb een stuk of wat onderdelen blank kunnen maken in 15 minuten tijd. waar ik normaal soms wel met een draadborstel op de slijptol dat al per onderdeel bezig ben.

je komt natuurlijk niet overal met de schijf bij dus sommige dingen moeten hoe dan ook nog met de draadborstel. maar ik moet zeggen dit werkt stukken mooier als een lamellen schijf omdat deze niet volloopt.

had ook even een stukje op rvs gedaan en moet zeggen ook lang niet gek.

de schijf slijt bij mij wel rap dit omdat er eigenlijk max 7000 toeren op de schijf staat en een gewone tol doet rond de 11500 toeren.

maar ik ben er te spreken over.

mocht iemand belang hebben over waar te krijgen laat maar weten stuur ik je de site.

ik vond het iedergeval mooi werken
domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.