Even voorstellen

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1590 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eastwood1979

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Even voorstellen
« Gepost op: 26 september 2016, 20:14:24 »
Hallo allemaal,

bij deze wou ik me graag voorstellen.

Mijn naam is Robin.
Ik heb LTS metaal en MTS werkuigbouwkunde als vooropleiding gedaan.
Ik ben begonnen als CAD-tekenaar, van daar uit doorgegroeid naar manufacturing engineer. Na de nodige jaren in die functie kwam er de sleur voor mij in en kon ik door het vrij komen van een functie op de kwaliteitsafdeling gelukkig door stromen richting de kwaliteitsdenst. In eerste instantie als inspecteur en QA/QC engineer, samen met collega's die al IWS en IWT waren, met de insteek om na een bepaalde inwerkperiode ook IWT te gaan doen. Door onvoorziene omstandigheden werd ik echter al meteen in het diepe gegooid en gebombardeerd tot lascoördinator met enkel wat minimale praktijkervaring en basiskennis op lasgebied. Het was dus noodzaak om zsm mijn IWT diploma te halen, wat toen ook gelukt is. Omdat de IWT opleiding toch vooral gericht is op de Europese normen, heb ik aanvullend nog een training ASME IX gevolgd. Ondertussen ben ik al weer 4 jaar werkzaam als lascoördinator en QA/QC engineer en heb het nog steeds naar mijn zin. Nu staat ik op het punt om in november met IWI-C en VT level II te beginnen, zodat ik zelf ook officieel keuringen op het laswerk kan/mag uitvoeren. Het voelt nu nog steeds een beetje als rijden zonder rijbewijs  ;D.

Ik vind het mooi om te zien hoe iedereen telkens weer zijn eigen oplossingen heeft om in zijn branche en met zijn specifieke producten aan de diverse codes en normen te kunnen voldoen. Ik hoop hier op het forum dan ook veel op te kunnen steken van problemen waar anderen vast ook al eens tegenaan gelopen zijn, en ervaringen te delen.

Groeten,

Robin

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.