Giant WSM 200, wat kan je hiervan verwachten?

Auteur Topic: Giant WSM 200, wat kan je hiervan verwachten?  (gelezen 2331 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nozem

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Giant WSM 200, wat kan je hiervan verwachten?
« Gepost op: 17 september 2016, 22:28:43 »
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum.
In het verleden heb ik op school een aantal las diploma's gehaald. Destijds wilde ik lasser worden maar ben uiteindelijk verder gegaan met leren en heb nu een ander beroep.

Op mijn werk kon ik eerder nog lassen maar dit is nu niet meer mogelijk. Lassen wat ik daar af en toe deed was met een Lincoln TIG apparaat. Dat was een oud beestje met alleen de basis functies maar deed het altijd.

Nu wil ik thuis ook gaan TIG lassen, het gaat dan voornamelijk om RVS met een dikte van 1 t/m 3 mm. Nu ben ik opzoek naar een TIG apparaat. Ik twijfel nu of ik een tweede hands professioneel apparaat moet kopen of dat ik ook tevreden zou kunnen zijn met b.v. een Giant WSM 200.

Commentaar van de moderator Aangepast, dealer namen en adressen zijn niet toegestaan, een merk noemen is echter geen probleem.

Voor dit geld, 265 euro, mag je natuurlijk niet veel verwachten, maar wat wel? Uiteraard zal fors bezuinigd worden op de toorts en alle kabels, maar verder? Wat merk je tijdens het lassen van zo'n budget apparaat? Als je 1 keer per maand een uurtje laswerk hebt, zou je dan tevreden kunnen zijn met dit apparaat?

Heeft iemand hier ervaring met dit model of anders dit merk?

 

anything