Keuze lasmethode

Auteur Topic: Keuze lasmethode  (gelezen 4955 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline japie

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 20
Keuze lasmethode
« Gepost op: 29 augustus 2016, 19:26:56 »
Goedenavond allen,

De laatste tijd veel bezig met bootjes en ook het bijbehorende "laswerk" daaromheen. Met de halfautomaat kan ik prima overweg, ook vanwege werk etc. Met BMBE sta ik minder stevig in mijn schoenen, maar afgelopen tijd veel aan het oefenen geweest.

Nu hoor ik vaak het "verhaal" dat je aan een boot enkel m.b.v. BMBE een goed resultaat zou kunnen behalen, terwijl ik en meerdere vrienden / collega's daar anders over denken. Zolang je gewoon je materiaal netjes schoon kan krijgen (naaldbikhamer, afbramer, komborstel) en niet in de wind staat is het toch gewoon mogelijk om een waterdichte las te leggen met de halfautomaat? De las zelf is qua "innerlijk" immers overeenkomstig met een BMBE las naar mijn (beperkte) kennis. Wat is jullie mening hierover?

Uiteraard, bij een vuile werkplek vol verf en roest, veel wind, enzovoorts wint BMBE het overduidelijk, dat is mij bekend.

Nogmaals, graag hoor ik jullie ervaring / mening over deze bewering!

Groet,
Japie


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 16 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.