Grijze Lassen

Auteur Topic: Grijze Lassen  (gelezen 973 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jacco hofstede

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 7
Grijze Lassen
« Gepost op: 23 augustus 2016, 22:34:15 »
Zoals in mijn voorstel topic al gezegd.
Ik ben nieuw met tig lassen
Heb een Reonlas 200 ac-dc machine.
Na behoorlijk wat oefenen heb ik alu behoorlijk onder de knie zolang het niet te dun is (daar had ik nog heel veel van over van de bouw van mijn kitcar) dus ben ik daar mee begonnen.

Nu wil ik verder met staal plaat en rvs het lassen gaat op zich redelijk het,
smeltbad is wel een stuk stroperiger als van alu.
maar de lassen zijn niet mooi
de lassen zijn helemaal grijs en glimmen niet.

Ik las plaat van 1,5 mm koud gewalst staal.
Ontvet met Aceton.
machine ingesteld op 50 A
gebruik een gouden wolfraam stift 1,6mm
met een gaslens en een Pyrex cup.
ingesteld op 8 liter per minuut gasflow.

wat veroorzaakt deze lelijke lassen
of heb ik toch te weinig gas bescherming van het smeltbad


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 12 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.