Mijn eerste project een tuinkachel

Auteur Topic: Mijn eerste project een tuinkachel  (gelezen 2631 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wimmeltje

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 176
Mijn eerste project een tuinkachel
« Gepost op: 26 november 2009, 21:34:24 »
Het is dus de bedoeling dat ik van een "oude" camping gasfles een tuinkachel ga maken.

Ik zal hier dus verschillende foto's posten van alle fases die ik zal doorkruizen. ik zal zeker veel vragen stellen aan jullie geoefende techneuten en hoop ook dat jullie me goed kunnen helpen.

De bedoeling is een schoorsteen op de fles te lassen, 3 poten eronder en een open gat aan de voorkant om hout te stoken.Een heel simpel ding maar voor mij waarschijnlijk toch lastig genoeg. Bijgevoegd een foto van internet om jullie een idee te geven wat het moet gaan worden.

Ik heb via marktplaats een lege gasfles gekocht. Beetje zonde want de fles ziet er nog als nieuw uit maar op een of andere manier kan je deze hier niet inwisselen en zou ik daarvoor naar utrecht moeten gaan waar het bedrijf zit die deze wel kan hervullen.

Stap 1:

Van de fles zal ik de "dop" vanaf moeten halen. Dit zal niet zo een probleem zijn maar om daar nu meteen de boor in te zetten daar heb ik nog even mijn twijfels over. Dit is verband met "zwerfgassen" die er eventueel nog in de fles kunnen zitten. Ik zat zelf dus te denken om hem eerste helemaal met zand te vullen, want waar zand zit kan geen gas zitten maar ik krijg er nooit zand in door dat kleine gaatje. mijn tweede idee is water erin. Want, waar water zit kan ook geen gas zitten. Alleen zuurstof in het water. Iemand een ander idee of ben ik al te voorzichtig bezig?? Safety first zullen we maar zeggen.

Stap 2:

De volgende post.

PW Afbeelding opgehaald

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 32 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything