EWM Messer Griesheim 300 puls

Auteur Topic: EWM Messer Griesheim 300 puls  (gelezen 2255 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob21tq

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 11
EWM Messer Griesheim 300 puls
« Gepost op: 2 april 2016, 20:38:59 »
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Messer Griesheim intergral inverter 300 puls gekocht voor een heel zacht prijsje. Het lasapparaat werkt uitstekend en ziet er heel mooi uit.

Echter kom ik uit een paar dingen niet echt wijs uit.

Het lasapparaat werkt met vaste programma`s en lege programma`s waar men zelf een programma kan samen stellen. Verder is het een 1 knop bedienings machine. Wat wil zeggen dat de knop op de draadkast zowel de draadtoevoer regelt en automatisch de spanning.

En nu dan mijn vraag. Ik kan met de knoppen P1 P2 P3 en P4 de welding points verstellen. (bij 2takt wordt P3 niet gebruikt)

P1 is het start punt, dus even meer of minder draad, arc length correctie, de duur van P1
P2 is het laspunt, hier is meer of minder draad, arc length correction. De tijd kan men hier niet instellen.
P4 is het eindpunt, hier ook weer meer of minder draag, arc length correction, de duur van P4

Ik heb nogal moeite om in deze 3 instellingen een goede basis te vinden. Zeker omdat naast de knop voor de draad/stroom regeling ook nog een arc length correctie knop zit die hier ook weer invloed op heeft lijkt het.

P1 / P2 / P4:
Draad: 0 - 20 m/min
Arc length correction -5V - +5V

Knop Arc length correction -10V - +10V

Ik heb een handleiding in de bijlage toegevoegd

Alvast heel erg bedankt voor reacties



 

anything