Laskarretje

Auteur Topic: Laskarretje  (gelezen 2604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Skillalot

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 52
Laskarretje
« Gepost op: 13 januari 2016, 22:24:42 »
Ik heb een laskarretje gemaakt voor mijn lasapparaat. Was weer even wennen, aluminium lassen, is toch een jaar of 10 geleden dat ik dat voor het laatst gedaan heb.

Ik had al redelijk in mijn hoofd zitten hoe het er uit moest komen te zien, dus eerst even wat aluminium gehaald in Boxmeer, bij een handelaar. Weet nooit wat ze precies voor maten op voorraad hebben liggen, normaal maak ik eerst een tekening en haal ik daarna pas materiaal natuurlijk.
Daarna thuis begonnen met een tekeningetje.


De dag erna (tussen kerst en oudjaar was ik vrij) even terug naar werk geweest, om het nieuwe model cnc plasmasnijder waar ik de software voor aan het maken ben verder  "uit te testen" haha. En heb de afkortzaag ook maar even getest. Beide deden het goed  ((: 9prima
Ik heb de rechthoekige plaatjes op maat gesneden, en de andere vormen ook. De plaatjes links zijn dus om de buizen voor lasdraadjes in te zetten, en de twee rondingen zijn voor zowel 10 als 20 liter flessen tegen aan te klemmen met een spanband.


Na een hoop van onderstaande later:


En met een paar rubberen matjes er in, heb je dan zoiets:


En met het apparaat er in ziet dat er dan zo uit. Ik moet alleen de as van de achterwielen nog op maat maken.
     

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 12 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.