Hoi, ik ben Joe

Auteur Topic: Hoi, ik ben Joe  (gelezen 1855 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TechnicusJoe

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Hoi, ik ben Joe
« Gepost op: 7 december 2015, 22:03:47 »
Hallo ik ben Joey, maar meestal noemen ze mij Joe.  :D

Ik ben 21 jaar en ben smid. Sinds mijn negende ben ik al bezig geweest met smeden (als hobbyist. Nee, ik heb geen familie die smid is, behalve de opa van mijn oma. Die kan mij helaas niks leren).
Ik ben naar Engeland geweest voor de opleiding smid op de Herefordshire College of Technology, in Hereford. Dit ligt in de buurt van Birmingham.
Lassen was ook een (klein) onderdeel van mijn opleiding; MIG, autogeen, BMBE en een beetje TIG.
De nadruk lag het meest op smeden (houdt dus ook vuurlassen in. (Smeedlassen, wellen)

Een expert op het gebied van lassen ben ik absoluut niet, ik weet zeker dat jullie werk mijn lassen er waardeloos uit zullen laten zien. ((:wow
Ik kijk er naar uit om meer te leren en mijn laswerk beter te kunnen maken.

Smeden (ook dus vuurlassen) ben ik veel beter in dan lassen.  Een meester of expert zou ik mezelf nooit noemen, aangezien ik nooit uitgeleerd zal zijn.
Er is altijd iets nieuws te leren of een punt van verbetering.  :)


Een maat van mij, Gerlager op dit forum, heeft me verwezen naar dit forum.
Hij attendeerde er mij op dat hier een grote bron aan kennis is van lassen.
Maar over wellen-vuurlassen-smeedlassen is hier nog niet veel te vinden.

Als smid zou ik graag mijn kennis over vuurlassen willen toevoegen.
Zeker omdat, volgens mij (verbeter mij als het niet zo is), vuurlassen de oudste methode is van lassen.
Sinds dat men ijzer gebruikt heeft, heeft men dit met elkaar willen verbinden.
Vuurlassen is de methode die men millennia gebruikt heeft.


Kan iemand mij vertellen in welk deel van het forum in mijn stuk over wellen het beste zou kunnen plaatsen?
Dankjewel.

Ik kijk uit naar jullie posts!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 9 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything