absolute beginner met BMBE - zijn dit geschikte machines?

Auteur Topic: absolute beginner met BMBE - zijn dit geschikte machines?  (gelezen 4166 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arie76

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
absolute beginner met BMBE - zijn dit geschikte machines?
« Gepost op: 4 december 2015, 10:51:27 »
Hallo allemaal,
zoals verteld in m'n voorstel rondje ben ik een beginner en heb ik gelukkig m'n schoonvader om me op weg te helpen. Ik heb gekozen voor BMBE omdat ik buiten moet werken en de relatieve eenvoud van de apparatuur me aanstaat. Flux valt voor mij af omdat het meestal niet echt mooi wordt en m'n schoonvader ervaring heeft met BMBE.

Qua huisinstallatie heb ik automaten met een B karakteristiek (16A) en vervangen voor C traag is niet eenvoudig (huurhuis). Ik heb m'n oog laten vallen op 2 machines:

Gys GYSMI 130P

Contimac 130P

Qua prijs zit er niet veel verschil tussen. Gys is misschien breder bekend dan Contimac. Wat ze beiden hebben is een zekeringswaarde van 13A. Als ik een beetje goochel met de getalletjes lijkt het erop dat beide apparaten wel zullen werken op mijn B automaten. Doel is om een barbecue te gaan maken. Kokerprofielen met een wanddikte van 2 a 3 mm en plaat van 3 a 4 mm.

Zit ik goed met BMBE als proces?

Zijn de genoemde machines ok in jullie ogen en "geschikt" voor een beginner?

Zijn mijn aannames over de waardes van de machines vs mijn huisinstallatie juist?

alvast dank voor jullie reacties.






Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything