MIG vs TIG voor 2-3mm aluminium

Auteur Topic: MIG vs TIG voor 2-3mm aluminium  (gelezen 3846 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gijsco

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 27
MIG vs TIG voor 2-3mm aluminium
« Gepost op: 9 oktober 2015, 15:54:46 »
Hallo,

Voor de thuis hobby wil ik al een hele tijd een lasapparaat aanschaffen. Op de middelbare school heb ik al wat plaatjes aan elkaar gebakken mbv autogeen, TIG, MAG en stick.

Nu heb ik een thuisproject waar ik van aluminium 40x40mm vierkantbuis een constructie ga maken. De wanddikte is 2 of 3mm. Om dit te lassen zijn redelijke lasvaardigheden nodig en bij voorkeur een goed lasapparaat.

Hopelijk snappen jullie dat ik voor mijn eerste lasapparaat geen machine van 800+ euro beoog. Zeker niet voor de hobby. Tijd om te oefenen is er wel. Dus mijn vraag is wat ik minimaal voor machine nodig heb om zo'n klus te kunnen klaren, zonder mij te hoeven schamen voor het resultaat.

Een TIG-ac machine lijkt mij ideaal maar ook onbetaalbaar. Een goedkope mig/mag is dan nog een optie samen met een TIG-dc machine. Beiden hebben wat kanttekeningen met oog op een goede las. Verder ben ik van plan een 10 of 20l fles Argon er bij te nemen, is dat een goede keuze?

Ik ben benieuwd naar jullie ideën :).

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 11 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything