lassen van (giet?) rvs

Auteur Topic: lassen van (giet?) rvs  (gelezen 1644 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mestyle

  • Testlid lasproducten
  • Moderator Board
  • Volledig forum lid
  • ****
  • Berichten: 2204
  • A je to!
lassen van (giet?) rvs
« Gepost op: 24 september 2015, 15:32:20 »
wij krijgen af en toe als reparatie machine onderdelen binnen. deze onderdelen zijn van rvs ( voeding industrie). door de vorm lijkt het mij giet delen.

wat zijn de beste methode om zulke onderdelen te lassen. de dikte van het materiaal is bij de breuk wisselend van 1 cm naar zon 3 cm dik. lengte van de scheur zit op zon 10 cm. er kan 2 zijdig gelast worden.

wat ik nu zelf doe,
eerst de binnenzeide uitslijpen zo ver de mogelijk is. goed schoonmaken en opstoken naar een 150 graden. dan las ik hem volledig met tig.
buitenzijde uitslijpen tot de las aan de andere zijden. ook met tig. temperatuur in de gaten houden dat het niet te heet wordt.

zijn er nog andere dingen om op te letten.

is het beter om met elektrode of mig te lassen. en zo ja waarom. zal kijken of ik binnenkort nog even een foto kan maken van het onderdeel
domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.