Zorg soms zelf voor laswerk....

Auteur Topic: Zorg soms zelf voor laswerk....  (gelezen 2066 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob240z

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 20
Zorg soms zelf voor laswerk....
« Gepost op: 12 november 2009, 00:17:11 »
Bijgaande foto's laten de Datsun 240z fabrieks rally wagen zien waarmee in de de TAP rally ( Portugal) zelf voor mijn laswerk zorgde.
Na te zijn terug gereden naar Nederland zonder voorruit maar wel met een ski bril auto helemaal gedemonteerd, rechtgebogen en er de eerste group 4 race auto in Europa van gemaakt.
Al snel bleken de remmen bij het testen op het circuit totaal niet te voldoen,na 3 ronden totaal geen remmen meer door fading,heel andere omstandigheden dan bij een rally.
Het probleem was ( ongelooflijk voor zo'n snelle auto ) trommel remmen achter.
Veranderingen zijn alleen door de FIA gehomologeerd als deze op minstens 5000 afgeleverde auto's door de fabriek zijn aangemeld.
Lugs gesneden uit 10 mm plaat voor bevestiging van de rem callipers en deze aan de veerpoten ( schokbrekers ) gelast, hubs voor de schijven van een
Lola GT aangepast en splines laten steken om de schijven floating te maken.
Van het geheel wat donkere foto's gemaakt en in de bestaande homologatie gekopieerd toen met vrouw en zoon voor een etentje naar een Japans restaurant en aan de eigenaar gevraagd of hij iets aardigs naast de foto's wilde zetten met Japanse tekens.
Als ik mij goed herinner stond er zoiets als" hiel lekkel eten vool weinig geld."
Bij de eerst race op de Nurnburg ring werd er op de homologatie door de TC bij de keuring met de Duitse grondigheid de nodige stempels op geramd
en had ik het hele seizoen schijremmen die de fabrieks wagens pas een jaar later hadden

Foto's verkleint Red Wouweld

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 13 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.