Welk MIG lasapparaat?

Auteur Topic: Welk MIG lasapparaat?  (gelezen 3243 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wilm

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Welk MIG lasapparaat?
« Gepost op: 19 juni 2015, 15:42:41 »
Hallo,

Nadat ik diverse posts op het forum heb gelezen over mogelijkheden, eigenschappen van een MIG machine op 220V post na enige twijfel toch maar een berichtje.
Nu zul je wel denken komt er weer een beginner met zijn vragen... Maar liever gevraagd dan een verkeerde keuze...

Ik heb niet veel laservaring en zie mezelf als een "metaal-bakker" (heb een electrode en een MIG machientje beide type bouwmarkt).
Ook ik heb een oldtimer die wat aandacht nodig heeft, dus plaatwerk en lichtconstructie werk. Mijn oude aanhanger heeft nog bladvering hier wil ik beugels voor maken om een torsie as er onder te kunnen zetten. Ik ga verder wat kokertjes lassen en wat RVS plaatjes.
Ik ga een workshop (mig lassen en plaatwerken) volgen, heeft iemand een advies voor een workshop in de buurt van Tilburg.
Nu heb ik op Marktplaats de nodige advertenties gezien en zie door de bomen het bos niet meer en kan het risico niet goed inschatten van een gebruikte machine.
Dus ben ik uitgekomen bij een  Cebora 160 voor 675 euro en Weldpartner 135 voor 459 euro.
Kent iemand het verschil in kwaliteit tussen deze machines?
Kent iemand het verschil in service?
Bedankt, Willem