Aansprakelijkheid bij constructies met gas

Auteur Topic: Aansprakelijkheid bij constructies met gas  (gelezen 1363 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DigitalOverdose

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 185
Aansprakelijkheid bij constructies met gas
« Gepost op: 22 april 2015, 19:33:49 »
Lang geleden da'k hier nog was, maar soms las ik dus nog eens. Een colega vroeg me onlangs om een hamburgerbakplaat voor haar te maken. Je weet wel: zo'n plaat met een paar geperforeerde buizen onder zodat de plaat verwarmd wordt met gas. Ik zou alles zelf moeten maken, dus ook de gaatjes boren in de buizen etc... Moeilijk kan dat niet echt zijn, heb hier op m'n werk eens zo'n ding dat door mekaniekers zelf gemaakt was gezien. Maar ik sta er toch een beetje weigerachtig tegenover want zit met de vraag of ik als amateur lasser (in België maar denk dat de wetgeving wat dat betreft niet veel zal verschillen met die in Nederland) verantwoordelijk gesteld kan worden als er een ongeluk met dat ding zou gebeuren. De bakplaat is bedoeld voor een vereniging, dus Jan en alleman kan daar mee gaan 'spelen' en tenslotte is het wel een toestel dat met gas werkt. Dus ja: doen of beter niet doen?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything